حفظ ارتفاع آب درون درام بخار اهمیت بسیار زیادی دارد، تا آنجایی که کم شدن بیش از اندازة آن باعث تریپ واحد می‌شود. بنابراین یک سیستم خودکار تعبیه شده که همواره سطح آب را حفظ کند. 
اهمیت کار از آنجا ناشی می‌شود که کاهش سطح آب، ممکن است باعث عدم ارسال آب به E3107 شود که علاوه بر سوختن این مبدل، درجه حرارت راکتور را تا حد بسیار زیادی بالا می‌‌‌برد، و کل مجموعه از بین می‌رود. در ضمن افزایش سطح آب، امکان حمل آب همراه با بخار را فراهم می‌آورد که باعث اشکال در محل‌های مصرف (توربین بخار) می‌شود و خسارت جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. 
جهت جلوگیری از رسوب مواد تغلیظ شده در آب بویلر (درون درام D 3104 ) یک جریان    Blow Down تعبیه شده است. 
در صورتیکه بخار تولیدی دارای دمای بالایی باشد، یک شیر کنترل روی مسیر بخار نصب شده است که جریان بخار را به درون یک کویل مستقر در درام D 3104  باز می‌گرداند تا با گرم کردن آب درون درام بخار درجه حرارت بخار کاهش یابد. حتی اگر پس از این شرایط باز هم درجه حرارت بخار بالا باشد یک شیر کنترل روی یک شاخه از B.F.W قرار گرفته است و درون مبدل E 3126 به داخل جریان بخار آب تزریق می‌کند تا درجه حرارت بخار تولیدی بیش از اندازه نباشد؛ چرا که دمای بالای بخار به پره‌های توربین صدمه می‌زند.  

Turbo Set 
مجموعه توربین‌ها و کمپرسورهای واحد اسید نیتریک را Turbo Set گویند. 
توربین‌های این مجموعه عبارتند از: 
۱- توربین بخار که با بخار H.P تولید شده در واحد کار می‌کند. 
۲- توربین گازی که با جریان گازهای گرم شده خروجی از برج جذب کار می‌کند. 
کمپرسورهای این مجموعه نیز عبارتند از: 
۱-کمپرسور هوا که هوای فرآیند (اولیه، ثانویه و . . . ) را تأمین می‌کند. 
۲-کمپرسور مونوکسید نیتروژن که جریان گازهای خروجی از راکتور را به همراه هوای ثانویه خروجی از برج سفید کننده تحت فشار قرار می دهد و به طرف برج جذب می‌فرستد. 
توربین بخار، توربین گازی و کمپرسور هوا روی یک شافت مرکزی قرار دارند و دور همگی آنها با هم برابر است. تعداد دور آنها در شرایط نرمالrpm  ۵۳۰۰ یعنی ۵۳۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. اما کمپرسور گازی انرژی خود را از شافت مرکزی پس از عبور از یک Gear Box تأمین می‌کند. این جعبه دنده، سرعت دوران را برای کمپرسور مونوکسید نیتروژن، ۸/۱ برابر می‌کند. (۸۰% افزایش دور نسبت به کمپرسور هوا). هر کدام از این کمپرسورها و توربین‌های موجود دارای یک دور بحرانی هستند که در شرایط قرار گرفتن در آن، به شدت به لرزش در می‌آیند به طوری که در زمان راه‌اندازی باید بدون درنگ از این سرعتها عبور کرد. 
http://mariocccb61727.blogrelation.com/521251/پمپ-وکیوم-آبی-ایرانی


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت کشت و صنعت توانا معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا هنرمندان پیکو رایانه بهبود بخشی محیط مدرسه 1k فالوور رایگان Jackie همه چیز درباره ون مطلب 98 چای لاغری